Pamiętacie różne stare filmy albo animowane bajki z udziałem superbohaterów typu Batman, gdzie bohater jeździł takim dłuuuugim samochodem? Z wielkim bagażnikiem, albo wentylacją na bagażniku? Szczecińska fabryka Stoewer też takie miała – tu w fazie projektów i pomysłów. Model pojawił się jako zwykła fotka bez większego kontekstu w prasie z 1935 roku.
Jej opis w dawnej prasie mówi nam tylko to, że był to samochód projektowany pod autostrady – rozwijający niezwykłe jak na tamte czasy prędkości, a za projekt odpowiada znany nam Stoewer-Werke ze Szczecina. Ultra wielkim znawcą modeli tej marki nie jestem, ale Greif, Arkonę lub Sedinę to nie przypomina. Żaden z modeli (chyba) ostatecznie nie przyjął takiej „areodynamicznej” sylwetki, pozostawiając z tyłu otwory.
Na pierwszy rzut oka ten zaprezentowany w prasie prototyp można porównać na przykład do Skoda 935, która wyglądała dość podobnie. Warto dodać, że jednym z pierwszych jeżeli nie w ogóle pierwszym seryjnie produkowanym samochodem w tym stylu – aerodynamicznym, „autostradowym” – była czeska Tatra 77. Ktoś coś wie o tym ciekawym modelu, czy jednak jest to coś kompletnie nieznanego? 😉
Paweł Ziatek
Twórca całego tego zamieszania na Szczecin Znany i Historyczny, grzebiący pod każdą przedwojenną cegłą w Szczecinie. Dreptus okolicznus, gatunek pospolity. Droniarz, miłośnik ciemnego piwa, tematyki II Wojny Światowej. Codziennie? Po prostu brodaty brzydal.
Przeczytaj inne publikacje Poprawka?
Kliknij i daj znać!
Możesz znaleźć ten post na naszej grupie Facebook „Szczecin Znany i Historyczny” klikając na ikonkę po prawej stronie. Prócz tego postu znajdziesz tam wiele innych, które nie są publikowane na naszej stronie. Masz coś ciekawego w temacie historii Szczecina? Nasza grupa to właśnie miejsce dla Ciebie.
Post na FB
Skomentuj na Facebooku!