Dawny Bollwerk, a konkretniej specjalne miejsce w dawnym Szczecinie - Dampfschiffsbollwerk - czyli bulwar parowców był bardzo prestiżowy. Cumowały tam, tuż obok dobrego hotelu oraz linii tramwajowej statki pasażerskie. Jeżeli płynąc ze Szczecina to właśnie stąd!
Dzisiaj wielu tęskni za takimi kadrami. Fakt faktem przydałoby się więcej ruchu małych stateczków na Odrze i pod Wałami Chrobrego, z drugiej strony jak już taki są – znane nam Odra Queen i Peene Queen to jakoś nie chcemy nimi popłynąć ze znajomymi albo zabrać dzieciaki w podróż po porcie. Jak pojawiają się żaglówki, barki wycieczkowe z Niemiec, Berlina lub Stralsundu to też nie chcemy ich zobaczyć. Wielu szczecinian siedzi na lądzie i wzdycha „kieeedyś to było”, ale nie pójdzie wynająć żaglówki albo motorówki oraz nie opłaci wycieczki katamaranem po rozlewiskach. Młodzieżowo i „memicznie” można napisać, że „teraz to już nie chcę, foch” Podsumować powyższe mogę tylko w jeden sposób – #ruszdupę i zadzwoń zapytać kiedy można popływać po porcie, zabierz mamę, babcię, dzieciaki, kumpla lub kumpelę!
W mojej ocenie okolice Szczecina wciąż są turystycznie i „wodnie” nieodkryte. Brakuje nam większej ilości stateczków, które oferowałyby wycieczki po rozlewiskach. Według mnie świetnym rozwiązaniem byłby stateczek oferujący możliwość spuszczenia kajaków i wycieczkę po rozlewiskach Odry z przewodnikiem. To jednak duże koszty, zarobek głównie w okresie letnim oraz obowiązek zapewnienia kajakarzom bezpieczeństwa. Oraz oczywiście liczenie się z tym, że kajakarz może po prostu… nie wyrobić… takiej wycieczki, na którą porwał się z fotela przed komputerem. Z drugiej jak wspominałem – tęsknimy za statkami pasażerskimi na Odrze. Z jeszcze innej strony musimy zadać sobie pytanie – jak wielu z nas podróżowałoby nimi, by mogły utrzymać się na rynku? Raczej niewielu – zmieniła to wygoda (samochód), koszty podróży oraz oczywiście bliskość granicy.
Parowiec Blücher
Wycieczkowiec Theodor Körner
Los małego wycieczkowca, który widzimy na górnej fotografii w galerii jest mi nieznany, ale według kilku informacji z sieci prawdopodobnie został zbombardowany w trakcie II Wojny Światowej i mógł być przeznaczony na złom – jeżeli ktokolwiek ma dodatkowe informacje odnośnie tego konkretnego niewielkiego wycieczkowca, zapraszam do podzielenia się nimi w komentarzach. W przypadku potwierdzonych informacji dodam je do całej treści tej publikacji. Datę ostatniej aktualizacji można znaleźć poniżej w stopce informacyjnej po lewej stronie.
Twórca całego tego zamieszania na Szczecin Znany i Historyczny, grzebiący pod każdą przedwojenną cegłą w Szczecinie. Dreptus okolicznus, gatunek pospolity. Droniarz, miłośnik ciemnego piwa, tematyki II Wojny Światowej. Codziennie? Po prostu brodaty brzydal.
Zajrzyj w okolicę!
Po prawej stronie znajdziesz mapę z lokalizacją omawianego tematu. To mapa interaktywna!
Możesz ja kliknąć i oddalić widok kółkiem myszy, co pozwoli Ci zobaczyć inne posty znajdujące się w tej okolicy. Możesz użyć „Mapy Historycznej” Szczecina, by zobaczyć ją w pełnej formie. Wiele postów znajdujących się w bliskiej odległości gromadzi się w grupy – je możesz rozdzielić kliknięciem na ikonę.
If you see this after your page is loaded completely, leafletJS files are missing.
Poprawka?
Kliknij i daj znać!
Ostatnia aktualizacja 2 lata temu
Możesz znaleźć ten post na naszej grupie Facebook „Szczecin Znany i Historyczny” klikając na ikonkę po prawej stronie. Prócz tego postu znajdziesz tam wiele innych, które nie są publikowane na naszej stronie. Masz coś ciekawego w temacie historii Szczecina? Nasza grupa to właśnie miejsce dla kogoś takiego jak Ty!
Post na FB
Skomentuj na Facebooku lub podziel się postem ze znajomymi!