Osoby zaciekawione historią Szczecina lub stoczni mogą zauważyć, że na mapach północnych regionów widać charakterystyczne "wcięcie" na Odrze. By z pochylni mogły spłynąć największe statki należało pogłębić rzekę oraz wykopać kawałek przeciwległego brzegu. Ten zabieg widoczny jest do dziś.
Gdy szczecińska cesarzowa spływała 29 sierpnia 1905 roku ze stoczni w Szczecinie, w Szkocji trwała już budowa większego
Możesz otworzyć pełną fotografię klikając ją lub przeglądać wszystkie używając strzałek po powiększeniu. W menu u góry znajdziesz również lupę powiększającą.
Po Wielkiej Wojnie trafia w ręce Wielkiej Brytanii. W 1919 roku rusza jako… USS Kaiserin Auguste Victoria ( ) do Stanów Zjednoczonych i z powrotem, wożąc żołnierzy z europejskiego teatru wojny do domu. Na początku 1920 roku wraca do Wielkiej Brytanii i „łata dziurę” po utracie luksusowej i dużo większej Lusitanii. Niestety po kilku kursach pasażerskich do USA cesarzowa zostaje uznana za statek przestarzały i „siermiężny” na tamte czasy. Rok później zostaje sprzedana Kanadyjczykom, a także otrzymuje inną nazwę, dość podobną – Empress of Scotland. Przez kolejne lata przechodzi kilka remontów, zmniejszając liczbę pasażerów na pokładzie i przechodząc na spalanie paliwa płynnego, łącznie z wymianą kotłów i bojlerów.
Twórca całego tego zamieszania na Szczecin Znany i Historyczny, grzebiący pod każdą przedwojenną cegłą w Szczecinie. Dreptus okolicznus, gatunek pospolity. Droniarz, miłośnik ciemnego piwa, tematyki II Wojny Światowej. Codziennie? Po prostu brodaty brzydal.
Poprawka?
Kliknij i daj znać!
Możesz znaleźć ten post na naszej grupie Facebook „Szczecin Znany i Historyczny” klikając na ikonkę po prawej stronie. Prócz tego postu znajdziesz tam wiele innych, które nie są publikowane na naszej stronie. Masz coś ciekawego w temacie historii Szczecina? Nasza grupa to właśnie miejsce dla kogoś takiego jak Ty!
Post na FB
Skomentuj na Facebooku!