Osoby zaciekawione historią Szczecina lub stoczni mogą zauważyć, że na mapach północnych regionów widać charakterystyczne "wcięcie" na Odrze. By z pochylni mogły spłynąć największe statki należało pogłębić rzekę oraz wykopać kawałek przeciwległego brzegu. Ten zabieg widoczny jest do dziś.
![🙂](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/ta5/1.5/16/1f642.png)
Gdy szczecińska cesarzowa spływała 29 sierpnia 1905 roku ze stoczni w Szczecinie, w Szkocji trwała już budowa większego
![😉](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tb0/1.5/16/1f609.png)
Możesz otworzyć pełną fotografię klikając ją lub przeglądać wszystkie używając strzałek po powiększeniu. W menu u góry znajdziesz również lupę powiększającą.
Po Wielkiej Wojnie trafia w ręce Wielkiej Brytanii. W 1919 roku rusza jako… USS Kaiserin Auguste Victoria (
![😃](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/taa/1.5/16/1f603.png)
![Paweł Ziatek](https://historyczny.szczecin.pl/wp-content/uploads/2022/11/pawel_ziatek.png)
Twórca całego tego zamieszania na Szczecin Znany i Historyczny, grzebiący pod każdą przedwojenną cegłą w Szczecinie. Dreptus okolicznus, gatunek pospolity. Droniarz, miłośnik ciemnego piwa, tematyki II Wojny Światowej. Codziennie? Po prostu brodaty brzydal.
Poprawka?
Kliknij i daj znać!
Możesz znaleźć ten post na naszej grupie Facebook „Szczecin Znany i Historyczny” klikając na ikonkę po prawej stronie. Prócz tego postu znajdziesz tam wiele innych, które nie są publikowane na naszej stronie. Masz coś ciekawego w temacie historii Szczecina? Nasza grupa to właśnie miejsce dla kogoś takiego jak Ty!
Post na FB
Skomentuj na Facebooku!